سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

چرا بايد پايتون را ياد بگيريم؟

اگر از طرفداران برنامه‌نويسي باشيد حتما شنيده‌ايد كه همه امروزه در مورد پايتون صحبت مي‌كنند و حق هم دارند! پايتون با يك جامعه در حال رشد تصاعدي در علم داده، يادگيري ماشين، هوش مصنوعي، توسعه وب، بلاك چين و موارد ديگر، زباني است كه دسترسي برنامه‌نويسي به جهان را باز مي‌كند.
در قلمرو زبانهاي نرم‌افزاري سمت سرور، خواندن، نوشتن و يادگيري پايتون آسان تلقي مي‌شود. به علاوه، اين زبان بسيار مقياس‌پذير است. بزرگترين شركت‌هاي دنيا از آن استفاده مي‌كنند و همچنين براي نمونه‌هاي اوليه سريع و ساده بسيار عالي است.
اين ليست به همين دليل ادامه مي‌يابد كه چرا فكر مي‌كنيم يادگيري برنامه‌نويسي پايتون ايده خوبي است، چه در برنامه‌نويسي تازه وارد باشيد و چه در توسعه برنامه با تجربه باشيد، در ادامه ۵ دليل براي يادگيري اين زبان فوق‌العاده را به شما معرفي مي‌كنيم.


۱- پايتون با استفاده هاي گوناگون بسيار كاربردي است
فقط براي نام بردن از رايج‌ترين كاربردهاي آن، پايتون در داده كاوي، علوم داده، هوش مصنوعي، يادگيري ماشين، توسعه وب، ساخت بلاك چين، چارچوب‌هاي وب، سيستم‌هاي جاسازي شده، برنامه‌هاي طراحي گرافيك، بازي، توسعه شبكه، توسعه محصول، توسعه سريع برنامه كاربرد دارد. اين ليست بسيار ادامه‌دار خواهد شد اگر بخواهيم به تمام كاربردهاي آن بپردازيم.

پايتون به عنوان گزينه‌اي آسان‌تر و با كارآيي بيشتر براي زبان‌هايي كه داراي عملكردهاي مشابه مانند C ، R و Java هستند، استفاده مي‌شود. از اين رو محبوبيت استفاده از پايتون به عنوان زبان اصلي بسياري از برنامه‌ها در حال افزايش است.


۲-پايتون در صنايع مختلفي استفاده مي‌شود
پايتون – و به طور كلي برنامه‌نويسي – بسيار در دنيا مورد تقاضا است زيرا تقريباً در هر صنعتي مفيد است. پايتون توسط شركت‌ها در استخدام، مراقبت‌هاي بهداشتي، خدمات مالي، بازاريابي، آموزش و موارد ديگر استفاده مي‌شود.
به عنوان مثال، امروزه شركت‌هاي بسياري تصميمات بازاريابي خود را بر اساس تجزيه و تحليل انجام شده در پايتون قرار داده‌اند. مشاغل از صفحات اكسل دور شده و به سمت تجزيه و تحليل مبتني بر پايتون مي‌روند.
وب‌سايت رسمي پايتون داستان موفقيت‌هاي مختلف و جذابي را از صنايع و برنامه‌هاي مختلفي كه از پايتون استفاده مي‌كنند ليست مي‌كند. طول اين ليست به تنهايي نشان مي‌دهد كه كاربردهاي پايتون چند منظوره است. يك داستان جالب مربوط به شركت BATS است كه هدف آن دسترسي به نقشه براي افراد كم‌بينا است. داستان ديگر يك سيستم اتوماسيون گردش كار براي ناسا است كه در كمتر از يك سال توسط يك نفر در پايتون نوشته شده است. همچنين با اينكه فناوري بلاك‌چين بر پايه زبان C است اما امروزه بسياري يادگيري بلاك چين را به راحتي با پايتون انجام مي‌دهند.

پايتون در علوم داده و يادگيري ماشين استفاده مي‌شود!از نظر تاريخي، زبان برنامه‌نويسي R معمولاً براي علم داده استفاده مي‌شود. از آنجا كه نگهداري كد پايتون آسان‌تر و مقياس‌پذيرتر از R است، محبوبيت پايتون براي علوم داده افزايش يافته است به ويژه در ميان متخصصاني كه تحصيلات پيشرفته‌اي در زمينه‌هاي آماري يا رياضيات ندارند.
كتابخانه‌هاي بزرگ پايتون شما را قادر مي‌سازد تا داده‌هاي زيادي را تجزيه و تحليل كنيد، بدون اينكه نيازي به يادگيري جزئيات پيچيده‌تر R باشيد.


۳-برنامه‌نويسان پايتون، هيچ وقت بيكار نمي‌مانند!
پايتون براي شغل تقاضاي زيادي دارد. همزمان با سرعت رشد برق آساي اين زبان، برنامه‌نويسي پايتون تقاضاي زيادي براي مشاغل دارد. پايتون بر اساس تعداد اعلانات شغلي در يكي از بزرگترين سيستم عامل‌هاي جستجوي كار، لينكدين، رتبه ۲ را در بيشترين تقاضاي زبان‌هاي برنامه‌نويسي سال ۲۰۲۰ دارد.
در حالي كه اين آمار فقط بازارهاي ايالات متحده را منعكس مي‌كند، پايتون در سراسر جهان مورد تقاضا است. با اين حال ، فقط ۱۱٪ از بوت كمپ‌هاي كدنويسي، پايتون را آموزش مي‌دهند. 

۴- خواندن، نوشتن و يادگيري پايتون آسان است
پايتون با هدف خلاص شدن از يادگيري كدها و حفظ تنها موارد ضروري ساخته شد. به همين دليل خواندن، نوشتن و يادگيري پايتون از ساير زبان‌هاي اصلي برنامه‌نويسي آسان‌تر است.
۹۰۹ توسعه دهنده در سراسر ايالات متحده مورد بررسي قرار گرفته‌اند كه در آنها يادگيري زبان برنامه‌نويسي آسان است. پايتون پس از HTML در جايگاه دوم قرار گرفته است! پايتون به دليل خوانايي بالا و نحو ساده كه يادگيري آن آسان است مورد توجه قرار گرفت. اين مقاله همچنين بيان مي‌دارد كه به خصوص براي افراد تازه وارد در بلاك‌چين و رمزگذاري، سازگاري و سادگي پايتون هر دو به سهولت استفاده و قابليت دسترسي آن كمك مي‌كند.
پايتون همچنين يك زبان برنامه‌نويسي تفسير شده است. اين بدان معناست كه برخلاف زبان‌هاي كامپايل شده مانند C ++ يا Java، مي‌توانيد هر خط كد را به محض پايان نوشتن آن اجرا كرده و نتايج را بلافاصله مشاهده كنيد. اين امر مخصوصاً براي برنامه‌نويسان جديد بسيار مناسب است زيرا شما مي‌توانيد به جاي اينكه منتظر بمانيد تا كل برنامه كامپايل و اجرا شود، قبل از اينكه بفهميد يك فاكتور را در جايي فراموش كرده‌ايد، فوراً بازخورد بگيريد!


۵-پايتون داراي يك انجمن فوق‌العاده حمايت كننده است
در حالي كه اغلب از برنامه‌نويسي به عنوان ورزش انفرادي سوء تعبير مي‌شود، يكي از بزرگترين ابزاري كه يك برنامه‌نويس مي تواند داشته باشد پشتيباني جامعه برنامه‌نويسان آنها است. با وجود انجمن‌هاي آنلاين، جلسات محلي و جامعه اوپن سورس، برنامه‌نويسان همچنان از موفقيت پيشينيان خود مي‌آموزند و از آنها استفاده مي‌كنند.
Stack Overflow يك بستر پرسش و پاسخ برنامه‌نويسي است كه براي همه توسعه دهندگان كارآمد است. در هنگام گير يا مايل به اشتراك گذاشتن خرد با جامعه بسيار مهم است. در اين وب‌سايت پايتون در بيش از يك ميليون بحث و سوال برچسب‌گذاري شده است، كه جامعه فوق‌العاده قوي و فعالي را براي توسعه دهندگان فعلي و مشتاق پايتون نشان مي‌دهد.
GitHub مكاني است كه توسعه دهندگان كد پروژه را در آن ذخيره مي‌كنند و با توسعه دهندگان ديگر همكاري مي‌كنند. پايتون با بيش از ۱٫۵ برنامه ذخيره‌سازي شده در GitHub و بيش از ۹۰،۰۰۰ كاربر در اين شبكه كه برنامه‌نويسي پايتون مي‌كنند، دومين انجمن بزرگ GitHub است.
اميدواريم كه در اين نوشته، توانسته باشيم شما را متقاعد كنيم كه چرا به عنوان يك برنامه‌نويس بايد به پايتون روي بياوريد! علاوه بر تمام دلايلي كه گفته شد، آموزش پايتون و يادگيري اين زبان برنامه‌نويسي بسيار شيرين است و بدون اينكه درگير قوانين شويد، با دانستن الگوريتم مي‌توانيد شروع به برنامه‌نويسي كنيد.

یادگیری زبان برنامه‌نویسی پایتون به عنوان یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب و گسترده استفاده می‌شود. پایتون یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا، دارای نحوهٔ نوشتن کدی است که بسیار شبیه به زبان انگلیسی است؛ این ویژگی باعث می‌شود که پایتون به عنوان یکی از زبان‌های آموزشی برنامه‌نویسی بسیار مورد توجه قرار بگیرد، زیرا کدنویسی در آن به نسبت سایر زبان‌ها بسیار قابل فهم و انعطاف‌پذیر است. همچنین پایتون از طیف وسیعی از برنامه‌ها و کاربردهای مختلف پشتیبانی می‌کند، از توسعه وب و نرم‌افزارهای سروری گرفته تا علوم داده و هوش مصنوعی.

 

یادگیری پایتون معمولاً برای مبتدیان به دلیل سادگی و قدرت زبان بسیار دلچسب است. شروع به یادگیری پایتون می‌تواند از منابع آموزشی آنلاین و آفلاین، از جمله ویدئوهای آموزشی، کتاب‌های مرجع و دوره‌های آموزشی آغاز شود. همچنین پروژه‌های کوچک و متوسط راه بسیار موثری برای تثبیت مفاهیم یادگیری شده در پایتون محسوب می‌شوند. از طرف دیگر، جامعهٔ فعال برنامه‌نویسان پایتون باعث شده است که منابع غنی و متنوعی برای یادگیری و پیشرفت در این زبان در دسترس باشد، از جمله انجمن‌ها، وبسایت‌ها، و نشریات مختلف.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.