سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

بهترين زبان برنامه نويسي دنيا كدام است؟


پايتون يكي از زبان هاي برنامه نويسي است كه در اوايل دهه ۱۹۹۰ منتشر شده است و همچنان به عنوان يك زبان ساده و كاربردي به طور گسترده مورد استفاده قرار مي گيرد. اين زبان به "خوانايي و درك برنامه" اهميت زيادي مي دهد و طوري طراحي شده است كه كدهاي آن حتي براي افرادي كه با پايتون آشنايي ندارند و از آموزش برنامه نويسي پايتون استفاده نكرده اند نيز قابل درك است. همچنين اين زبان بسيار توسعه پذير است و كاربردي بودن آن يكي از جذابيت هاي آن است.
شما به عنوان يك علاقمند به برنامه نويسي يا يك برنامه نويس حرفه اي حتماً در مطالب مختلف ديده ايد كه پايتون در نظرسنجي هاي استفاده از زبان برنامه نويسي همه منظوره در جايگاه بالايي قرار دارد و به طور گسترده‌اي در مديريت سيستم و ابزارها، توسعه برنامه هاي كاربردي، محاسبات علمي و سيستم هاي وب استفاده مي شود. به خصوص در رونق يادگيري ماشين از حدود دهه ۲۰۱۰، به عنوان يك ابزار محاسباتي علمي و فناوري عالي ارزيابي شد و محبوبيت زيادي به دست آورد. از سال ۲۰۲۰ نيز زبان برنامه نويسي پايتون توانست جايگاه ويژه اي را در صنعت نرم افزار به دست آورد.

 

قدرت پايتون در يادگيري ماشين
پايتون يك زبان برنامه نويسي همه منظوره است كه به طور گسترده به عنوان يك ابزار مديريت سيستم براي توسعه برنامه هاي مختلف استفاده مي شود. همچنين از زبان پايتون براي توسعه وب سرويس هاي مختلف استفاده مي گردد. سرويس هاي معروفي مانند اينستاگرام و يوتيوب از پايتون براي ارائه خدمات استفاده مي كنند. اينستاگرام با استفاده از چارچوب برنامه وب پايتون، جنگو، به ميلياردها كاربر خدمات ارائه مي دهد.
پايتون همچنين به عنوان ابزاري براي محاسبات علمي بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد. البته پايتون در محاسبات علمي و فناوري از لحاظ سرعت مانند Fortran و C نيست. با اين حال، معماري انعطاف‌پذير پايتون به شما اجازه مي‌دهد تا پردازش پرسرعت توسعه‌يافته در Fortran و C را براي جاسازي و استفاده از آن در پايتون گسترش دهيد. با استفاده از اين برنامه‌هاي افزودني، حتي محققاني كه برنامه‌نويس نيستند نيز مي‌توانند محاسبات علمي و فناوري را با استفاده از  Python  و پس از استفاده از پايتون انجام دهند.
پايتون در زمينه نرم افزارهاي هوش مصنوعي به ويژه نرم افزارهاي استفاده از يادگيري ماشين كاربرد فراواني دارد. نه تنها كدهاي آن ساده است، بلكه براي كساني كه در يادگيري ماشين تازه كار هستند نيز زباني آسان است، بنابراين يك زبان برنامه نويسي اوليه در هنگام يادگيري ماشين است. علاوه بر اين، پايتون يك زبان برنامه نويسي است كه در پردازش تصوير نيز به وفور استفاده مي شود و داراي كتابخانه هاي قدرتمندي در اين زمينه است.
اين زبان علاقمندان به بازي هاي كامپيوتري را نيز فراموش نكرده است. با استفاده از پايتون مي توانيد در زمينه ايجاد بازي هاي كامپيوتري نيز فعاليت نماييد.
در مجموع فرقي ندارد كه شما يك برنامه نويس مبتدي هستيد يا يك برنامه نويس حرفه اي، زبان برنامه نويسي پايتون مي تواند نيازهاي شما را به خوبي رفع نمايد. مي توان اين زبان برنامه نويسي را مانند درياچه اي تصور نمود كه هر فردي با توجه به نياز و ميزان مهارت خود مي تواند در آن ماهيگيري نمايد. اگر مبتدي هستيد نگران نباشيد، زيرا ما آموزش برنامه نويسي پايتون را در سطوح مختلف براي شما عزيزان در آكادمي آمانج تهيه نموده ايم.

 
چرا پايتون اينقدر محبوب است؟دلايل محبوبيت پايتون  كه سبب مي شود بسياري از افراد تمايل به استفاده از پايتون داشته باشند، به طور كلي به شرح زير است:
داراي سابقه كار طولاني در زمينه هاي تخصصي است.پر از توابع مفيد است.در زبان پايتون به راحتي مي توانيد عمليات را بررسي كنيد.با اين زبان مي توان به راحتي توسعه را انجام داد.زبان مورد استفاده در بسياري از مشاغل پرسود مانند تحليل داده هاي بزرگ است.همين حالا پايتون را قورت بده:اگر بنا به دلايل متعدد كه برخي از آن ها را در بالا ذكر نموديم؛ تصميم به يادگيري زبان پايتون گرفته ايد، مرحله بعد يافتن پاسخي مناسب براي سوال "از كجا شروع كنم؟" مي باشد.
بسياري از افرادي كه مي خواهند يادگيري پايتون را شروع كنند با انگيزه بسيار وارد مي شوند؛ اما پس از مدت كوتاهي، بدون رسيدن به هدف در حالي كه گيج و سردرگم شده اند، يادگيري پايتون را رها مي كنند.


مطالب آموزشي موجود در اين سايت از جمله آموزش كامل پايتون، مطابق با جديدترين استانداردهاي يادگيري بوده و توسط اساتيد مجرب و آشنا به فنون تدريس تهيه شده است. دوره مهارت آموزي پايتون موجود در سايت بسيار غني مي باشد و داراي سطوح مختلفي است. اين دوره از سطوح مبتدي آغاز مي شود و تا دوره پيشرفته پايتون ادامه مي يابد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.