سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

پردرآمد ترين زبان هاي برنامه نويسي در سال 2022

برنامه نويسي به خودي خود، به عنوان يكي از مشاغل پردرآمد به شمار مي‌آيد اما بسياري آينده درخشاني براي آن در سال‌هاي پيش رو متصور مي‌شوند. طبق آخرين گزارش‌ها، انتظار مي‌رود مشاغل مربوط به برنامه نويسي تا سال 2028 به ميزان 21 درصد رشد داشته باشند و اين ميزان رشد، نسبت به ديگر مشاغل بسيار بيشتر است. برنامه نويسي همچنين، به عنوان يكي از بهترين مشاغل براي كار به صورت فريلنسري به شمار مي‌آيد و به همين خاطر افراد ماهر در اين حرفه مي‌توانند نرخ كار، ساعات كاري و مكان كار خود را با اراده و تخصص خود تعيين كنند.

 در اين مقاله قصد داريم تا به صورت خاص درباره زبان‌هاي برنامه نويسي پردرآمد در سال 2022 صحبت كنيم تا بتوانيم به شما كه در ابتداي اين مسير هستيد كمك كنيم تا بهترين انتخاب‌ها را داشته باشيد. اما قبل از آن قصد داريم تا عنوان كنيم كه حقوق برنامه نويسي چقدر است.

 
ميزان حقوق برنامه نويس

 مطمئنا ميزان حقوق و دستمزد برنامه نويسان از فردي به فرد ديگر و حتي شركتي به شركت ديگر تغيير مي‌كند. هر چه برنامه نويسان در كار خود مهارت بالايي داشته باشند و همچنين سابقه كار بيشتري در زبان‌هاي برنامه نويسي متعدد داشته باشند، حقوق بيشتري دريافت مي‌كنند.
طبق گزارشات سايت ايران سلري، مرجع حقوق و دستمزد در ايران، برنامه نويسان به طور ميانگين 8.8 ميليون تومان در ماه حقوق دريافت مي‌كنند كه اين رقم از 3.5 ميليون تومان تا 18 ميليون تومان متغير است و افراد با توجه به ميزان مهارت و فاكتورهاي ديگر، حقوق دريافت مي‌كنند.
اين ميانگين حقوق ماهانه شامل حق مسكن، حمل و نقل و ساير مزايا مي‌شود و البته ميزان آن در شركت‌ها و طبق خواسته كارمند و كارفرما ممكن است فرق كند.

 
زبان‌هاي برنامه نويسي پردرآمد در سال 2022:

 امروزه اكثر توسعه دهندگان دانش عميقي از زبان‌هاي برنامه نويسي استاندارد و پركاربرد مانند جاوا، پايتون و غيره دارند. اما دانستن زبان‌هاي برنامه نويسي نه چندان رايج مانند گولنگ، روبي و غيره نيز مي‌تواند به شما در كسب درآمد بالاتر بالا كمك كند.
يكي از مهم‌ترين عوامل در تعيين ميزان دستمزد برنامه نويسان، مهارت آنها در زبان هاي برنامه نويسي آينده دار است. اين زبان‌ها هستند كه ميزان دستمزد افراد را متفاوت مي‌كنند و به همين خاطر قصد داريم تا در ادامه پردرآمدترين آنها در سال 2022 را نام ببريم.

 
1. پايتون
پايتون يك زبان برنامه نويسي بسيار كاربردي و همچنين سطح بالا است. پايتون يكي از قوي‌ترين زبان‌هاي برنامه نويسي است كه بيش از 80 درصد از توسعه دهندگان از آن به عنوان زبان برنامه نويسي اصلي در كار خود استفاده مي‌كنند. برخي از ويژگي‌هاي كليدي اين زبان عبارت‌اند از:
پايتون داراي كتابخانه و فريم‌ورك گسترده براي پشتيباني از تعداد زيادي از برنامه‌هاي كاربردي است.پايتون يك زبان برنامه نويسي مستقل است كه مي‌توان آن را به راحتي روي ويندوز، مك و لينوكس اجرا كرد.پايتون داراي فريم‌ورك‌هاي inbuild GUI است كه براي طيف گسترده‌اي از راه‌حل‌هاي چند پلتفرمي كاربرد دارند.


 2. جاوا
جاوا يكي از قوي‌ترين زبان‌هاي برنامه نويسي است كه در حال حاضر براي توسعه نرم افزار و برنامه‌هاي مختلف در سه ميليارد دستگاه استفاده مي‌شود. از جاوا در توسعه برنامه‌هاي كاربردي استفاده مي‌شود و هميشه در ميان اولين انتخاب‌ها بوده است. بنابراين يكي از پردرآمدترين زبان‌هاي برنامه نويسي است كه فريلنسرها مطمئناً مي‌توانند كار با آن را ياد بگيرند و روي آن كار كنند. برخي از ويژگي‌هاي كليدي جاوا عبارت‌اند از:

  • جاوا به عنوان يكي از زبان‌هاي برنامه نويسي با امنيت بالا شناخته مي‌شود كه براي توسعه برنامه در محيط‌هاي مستعد ويروس مناسب است.
  • گزينه بررسي همزمان كدنويسي و كامپايل در زمان اجراي كد، خطا را تا حد زيادي در اين زبان كدنويسي كاهش مي‌دهد.
  • عملكرد بالا و ويژگي‌هاي اين زبان برنامه نويسي، كدنويسي با آن و بهره‌وري آن را بهبود مي‌دهد.

 

 

 

 3. گولنگ
گولنگ يك زبان برنامه نويسي كامپايل شده است كه توسط گوگل توسعه يافته است. اين زبان برنامه نويسي يك زبان هم منظوره است و در مواردي مانند گرافيك، اپليكيشن‌هاي موبايل و يادگيري ماشين كاربرد دارد. يكي از شگفت انگيزترين ويژگي‌هاي گولنگ سرعت بالاي آن است كه در اين مورد جاوا و پايتون را پشت سر گذاشته است. گولنگ يكي از پردرآمدترين زبان‌هاي برنامه نويسي براي فريلنسرها است. برخي از ويژگي‌هاي كليدي زبان برنامه نويسي گولنگ عبارت‌اند از:

  • گولنگ داراي كتابخانه استاندارد و قدرتمند است كه سهولت و كارايي كار را افزايش مي‌دهد.
  • روند ساخت برنامه با گولنگ بسيار مستقيم و سرراست است.
  • گولنگ علم داده و فرآيندهاي مصنوعي را تسهيل مي‌كند.

 

 

 

 4. روبي
روبي يك زبان برنامه نويسي سطح بالا و پويا است كه از چندين پارادايم برنامه نويسي پشتيباني مي‌كند و بهره‌وري را افزايش مي‌دهد. زبان برنامه نويسي روبي براي ساخت برنامه‌هاي دسكتاپ، خدمات پردازش داده، ابزارهاي اتوماسيون و موارد بسيار ديگر عالي است. اين زبان شگفت‌انگيز زمان توسعه را در مقايسه با ساير زبان‌ها 25%-50% كاهش مي‌دهد. برخي از ويژگي‌هاي شگفت انگيز روبي عبارت‌اند از:

  • روبي داراي يك محيط تست داخلي است كه امكان آزمايش را در هر مرحله از توسعه فراهم مي‌كند.
  • نگهداري و پشتيباني آن واقعاً آسان است.
  • با ابزارهاي قدرتمندي كه امكان سفارشي سازي برنامه را فراهم مي‌كند، يكپارچه شده است.

 

 

 

 5. سي پلاس پلاس
سي پلاس پلاس، زبان برنامه نويسي شي‌گرا و با كيفيت بالا است كه به طور گسترده براي برنامه نويسي رقابتي مانند بازي‌ها، استفاده مي‌شود. اين زبان برنامه نويسي در طيف گسترده‌اي از كارها مانند توسعه نرم افزار، توسعه بازي، توسعه وب، برنامه‌هاي كاربردي بانكي و موارد بسيار ديگر استفاده مي‌شود. سي پلاس پلاس همچنين يكي ديگر از پردرآمدترين زبان‌هاي برنامه نويسي براي فريلنسرها در سال 2022 است. برخي از ويژگي‌هاي كليدي اين زبان برنامه نويسي عبارت‌اند از:

  • داراي حافظه پويا است كه امكان تخصيص فضاي ذخيره به برنامه نويس را مي‌دهد.
  • داراي ويژگي بهبود يافته‌اي براي بهبود وضوح كد، خوانايي و عيب‌يابي است.
  • در مقايسه با ساير زبان‌هاي مبتني بر مترجم، واقعا كارآمدتر و سريع‌تر است.

 

 

 

 6. سي شارپ
سي شارپ يك زبان برنامه نويسي سطح بالا و چند پارادايم است كه توسط مايكروسافت توسعه يافته است. طبق نظرسنجي، 34 درصد از برترين بازي‌هاي موبايل با استفاده از سي شارپ ساخته شده‌اند. از سي شارپ براي طراحي و ساخت طيف گسترده‌اي از برنامه‌ها و اپليكيشن‌ها از جمله تعداد زيادي بازي، برنامه‌هاي دسكتاپ، برنامه‌هاي تلفن همراه، نرم افزارهاي سازماني و موارد بسيار ديگر استفاده مي‌شود. بنابراين يادگيري و پيشرفت در زبان برنامه نويسي سي شارپ درآمد فوق العاده بالا و فرصت رشد و پيشرفت بالا را به برنامه نويس ارائه مي‌دهد. برخي از ويژگي‌هاي شگفت انگيز زبان برنامه نويسي سي شارپ عبارت‌اند از:

  • داراي فانكشن‌هاي داخلي براي توسعه سريع است.
  • سي شارپ يك زبان برنامه نويسي خودكار مقياس پذير و قابل ارتقا است.
  • سي شارپ يك زبان واقعا قدرتمند براي ساخت برنامه‌هاي كاربردي قوي و مقياس پذير است.

 

 

 

7. SQL
SQL يك زبان كوئري ساخت‌يافته است و براي اين توسعه يافته كه در مديريت پايگاه داده‌هاي رابطه‌اي استفاده شود. از اين زبان در برنامه نويسي بك‌اند، علم داده، تجزيه و تحليل داده، مديريت پايگاه داده و موارد بسيار ديگر استفاده مي‌شود. برخي از ويژگي‌هاي كليدي زبان برنامه نويسي SQL عبارت‌اند از:


  • SQL قابليت عملكرد بالا را براي حجم كاري سنگين و استفاده بيش از حد فراهم مي‌كند.
  • از اين زبان برنامه نويسي در تراكنش‌هاي سنگين براي رسيدگي به تراكنش‌ها و سوابق مالي متعدد استفاده مي‌شود.
  • ويژگي‌هاي امنيتي پيشرفته براي محافظت از داده‌ها،‌دراين زبان برنامه نويسي ارائه مي‌شود.

 

 

 

بنابراين، اينها هفت زبان برنامه نويسي پردرآمد براي فريلنسرها براي يادگيري در سال 2022 هستند. شما مي‌توانيد هر يك از اينها را بر اساس نياز و راحتي خود ياد بگيريد! آكادمي آمانج در حوزه آموزش برنامه نويسي، به برگزاري دوره هاي آنلاين و غير حضوري برنامه نويسي پايتون، اندرويد و طراحي سايت با وردپرس، جاوا، HTML و CSS پرداخته است. براي آشنايي با اين دوره ها، وارد وب سايت آكادمي آمانج شويد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.