چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

نرم افزارهاي متن باز يا open source

نرم‌افزار آزاد يا در اصطلاح Free با برنامه‌هاي متن باز يا OSS مخفف Open-Source Software تقريبا در يك محدوده از برنامه‌ها قرار دارند. اين دو نوع از نرم‌افزار اگرچه شباهت‌هاي زيادي با هم دارند اما در برخي از جزييات متفاوت هستند. در لينك زير از مقاله آكادمي آمانج، تفاوت‌ها، شباهت‌ها و كاربردهاي اين نرم‌افزارها را مورد بررسي قرار خواهيم داد.

/amanjacademy.com/specialized-guide-to-open-source-software


نرم‌افزار متن باز چيست؟نرم‌افزار منبع باز نرم‌افزاري است كه كد منبع آن بدون دريافت هزينه اضافي در اختيار عموم قرار مي‌گيرد و هر كس مي‌تواند اين كدها را مورد بازرسي، اصلاح و بهبود قرار دهد. به طور كلي مي‌توان گفت اين نوع از نرم‌افزار به دليل اعطاي آزادي كامل در استفاده از كدهاي آن براي توسعه و ايجاد نرم‌افزار جديد بيشتر مورد استقبال كاربران قرار گرفته است.نرم‌افزار منبع باز علاوه بر نقش ابزاري كه در وب اوليه و برخي از محبوب‌ترين برنامه‌هايي كه امروزه مورد استفاده قرار مي‌گيرد، مزاياي ديگري براي مشاغل و برنامه نويسان دارد. هنگامي كه كد منبع در يك نرم‌افزار آزاد است، آموزش مهارت‌هاي جديد برنامه نويسي را براي هر كسي آسان‌تر مي‌كند. صدور مجوز منبع باز همچنين به دانشجويان اجازه مي‌دهد تا در كنار تمرين، به وسيله ويرايش كد و به اشتراك گذاري آن با دوستان و جامعه منبع باز به اصلاحات در پروژه‌هاي منبع باز موجود كمك كنند.
بسياري از افراد متخصص در اين زمينه برنامه‌هاي متن باز را ترجيح مي‌دهند زيرا بسياري از توسعه دهندگان به دنبال رفع آسيب پذيري‌هاي امنيتي در آن هستند و جامعه فعال در اين زمينه نرم افزار را پشتيباني مي‌كند. شما در پشت بسياري از وب سايت‌ها و برنامه‌هاي محبوب مي‌توانيد پروژه‌هاي منبع‌باز بسياري را پيدا كنيد!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.